Tuesday, September 21

کم کم تفاوت ظریف میان نگهداشتن یک دست
و زنجیر کردن یک روح را یاد خواهی گرفت.
اینکه عشق تکیه کردن نیست
و رفاقت، اطمینان خاطر
و یاد میگیری که بوسه ها قرارداد نیستند
و هدیه ها، عهد و پیمان معنی نمیدهند
.و شکستهایت را خواهی پذیرفت
سرت را بالا خواهی گرفت با چشمهای باز
با ظرافتی زنانه و نه اندوهی کودکانه
و یاد میگیری که همه ی راههایت را هم امروز بسازی
که خاک فردا برای خیال ها مطمئن نیست
و آینده امکانی برای سقوط به میانه ی نزاع در خود دارد
کم کم یاد میگیری
که حتی نور خورشید میسوزاند اگر زیاد آفتاب بگیری
.بعد باغ خود را میکاری و روحت را زینت میدهی
به جای اینکه منتظر کسی باشی تا برایت گل بیاورد
.و یاد میگیری که میتوانی تحمل کنی...
که محکم هستی..
.که خیلی میارزی
.و میآموزی و میآموزی
با هر خداحافظ
ییاد میگیری.
خورخه لوییس بورخس

2 comments:

وبلاگ اختصاصي مازيار فلاحي said...

سلام
ممنون كه به وب من سر زدي
اگر با تبادل لينك موافقي من رو با نام
وبلاگ اختصاصي مازيار فلاحي لينك كن
و بهم خبر بده با چه اسمي لينكت كنم
موفق باشي
www.maziarfallahi.blogfa.com

Anonymous said...

یادم روز اول که دستمو گرفت گفتم که تو دسته همه رو اینقدر محکم میگیری

گفت که نه ! من دسته کسای رو که از ته دلم دوستشون دارم رو محکم میگیرم

وقتی که برای اخرین بار باهم دست دادیم تا از هم جدا بشیم فقط خدا خدا میکردم

که یک باره دیگه دستمو محکم بگیره ولی افسوس اون موقه بود که فهمیدم باید رفت